Etenbloggers

EtenBloggers

donderdag 6 september 2012

Pompoentaart




Gisteren een recept uitgeprobeerd uit het boek "Lekker Plantaardig" van Antoinette Hertsenberg & Jacinta Bokma. Ik heb het wat aangepast (suikervrij gemaakt) en het was zeker de moeite waard!

Het is wel een enorme, zware, voedzame taart ;-)

1 oranje pompoen, geschild, in stukjes en gaar gekookt (10 minuten)
2 el azijn
2 el wijnsteenzuur
3 el no egg (of een papje van gekookt water met 4 el gebroken lijnzaad)
300 gram volkorenmeel + 200 gram speltmeel
1 tl vanille essence
snuf zout
250 gram gehakte noten/dadels/vijgen/tutti frutti
250 ml sojamelk/rijstmelk
50 ml palmolie
250 gram oerzoet (of rijststroop/palmsuiker)
1 tl stevia (die geconcentreerde pure stevia)
6 el koek -en speculaaskruiden

Voeg alle vaste bestanddelen bij elkaar in een kom, voeg de vloeibar toe en daarna de pompoenpuree. Vet een grote (!!) bakvorm in en bak in een oven van 180 graden ca 50 minuten. Check of hij gaar is met een satéprikker.

Het is een zware, machtige taart, vochtig, zoet maar niet te zoet, kruidig (zoals kruidkoek) wij vonden hem geweldig!

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Wat een geweldig leuke site heb je. Graag zou ik links met je uitwisselen. Maar ik kan geen contact formulier vinden. Mijn website: www.foodstyliste.nl. (vervang de www. voor info@ en je hebt mijn email adres!)

    Graag hoor ik van je!
    Groet, Anoek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja die heb ik ook eens uitgeprobeerd. (even kijken of ik dat ook op groengedoe heb gezet want ik verander ook altijd wel iets aan een recept)

    BeantwoordenVerwijderen