Etenbloggers

EtenBloggers

zondag 29 april 2012

Bloemkool Bataat Curry Soep

Soms ontstaan de leukste gerechten door gewoon wat proberen met overgebleven voedsel. Vandaag dit soepje gemaakt en het was verrassend lekker!

Ingrediënten: 1/2 bloemkool in kleine roosjes 1 bataat, geschild en in blokjes 1 liter groentenbouillon 1 tl currypoeder halve tl kurkuma halve tl korianderpoeder halve tl komijnpoeder 2 tn knoflook in plakjes 1 ui, gesnipperd 2 el olijfolie

Bereiden: Fruit ui en knoflook in de olijfolie. Voeg de specerijen toe en laat even mee bakken. Voeg bloemkool en bataat toe en bak even mee. Voeg de groentenbouillon toe (zodat het net onder staat) en laat ca 20 minuten koken. Pureer en breng op smaak met wat zout of nog wat van de andere specerijen als je dat nodig vind.

2 opmerkingen:

  1. Lekker! Vroeger thuis had ik veel meer fantasie om dingen te doen met restjes ( ik kookte veel voor mijn ouders omdat mijn moeder vaak ziek was) Restjes werden nooit weggegooid. Jij hebt er een gezonde maaltijd van gebrouwen.

    Dank je wel voor je reacties op mij blog.
    Ik herken me in wat jij schrijf, dat is best bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ezzie! Ik zag dat je een link naar mijn blog Eetplezier geplaatst hebt. Leuk! Ik zal een link naar jou terug plaatsen, oké?

    BeantwoordenVerwijderen