Etenbloggers

EtenBloggers

vrijdag 3 februari 2012

Speltpannenkoek met peer en palmsuiker

Na een paar ochtenden havermout was ik het even zat en wilde ik eens wat anders. Met de dingen die ik in huis had maakte ik dit. Het was heerlijk!




-1 geraspte appel
-50 gram speltmeel
-50 gram volkoren (tarwe)meel
-sojamelk
- 2 el rozijnen/gedroogde cranberries
-snuf kaneel
-snufje zout
-1 peer
-handje bosbessen (diepvries, AH)

Maak een dik vloeibaar beslag van het meel met de sojamelk. Ik doe altijd maar wat dus voor de hoeveelheden moet je zelf maar even kijken ;-) Voeg snufje zout en een grotere snuf kaneel toe. Voeg daarna de appel en het gedroogde fruit toe aan het beslag. Pak er kleine dikke pannenkoekjes van in wat olijfolie of kokosolie in koekenpan met anti-aanbaklaag (heb je minder olie nodig).

Snijd ondertussen een peer in stukjes en besprenkel met wat citroensap om verkleuren te voorkomen. Laat de bosbessen (als ze uit vriezer komen) ontdooien.

Doe de pannenkoek(jes) op je bord, leg de stukjes peer erop en bestrooi naar smaak met palmsuiker (of ahornsiroop, is ook lekker) Voeg de bosbessen toe. Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. Geweldig! Ik herken mezelf in jou. Hou ook heel veel van koken. Ben ook kok(nu even niet)en ben gek op clean eating. Ik ga je recept zeker uitproberen! Succes verder! Gr, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen