Etenbloggers

EtenBloggers

zondag 5 februari 2012

Luchtige Appel Cakejes

Op zoek naar lekkere en ook gezonde cakejes of muffins zonder suiker, was ik op zoek op verschillende sites en blogs naar een lekker recept. Ik vond een recept! Maar laat ik nou niet meer weten bij welk blog. Mocht ik het terug vinden dan zal ik netjes de bron erbij vermelden. Ik heb het recept aangepast hier en daar naar mijn eigen smaak.

Luchtige Appelcakejes

(voor 12 grote muffins)




- 100 g speltmeel
- 100 g volkoren tarwemeel
- 1 tl kaneelpoeder
- 50 g rijststroop
- 4 el agavesiroop
- 1 geraspte appel
- 100 ml sojamelk
- 50 ml appelsap
- 100 ml zonnebloemolie
- 1 tl bakpoeder

Voeg alle vaste bestanddelen in een kom bij elkaar en voeg daar de natte bestanddelen bij. Roer de geraspte appel erdoor. Doe het beslag in muffinvormpjes en bak in een oven van 175 graden in 15 minuten gaar.

*foto volgt nog*

1 opmerking:

  1. Review!:) Ik mocht proefkonijn zijn! Het cakeje was nog een beetje warm toen ik
    em at..erg lekker! Luchtig, niet al te zoet..aanrader!!:)

    BeantwoordenVerwijderen