Etenbloggers

EtenBloggers

maandag 6 februari 2012

Chocoladecake met rozijnen en walnoten

Geïnspireerd door een recept van Lisette Kreisner heb ik afgelopen weekend deze chocoladecake gemaakt. Ik vond hem wat droog (hè wat jammer, moet ik hem nog een keer maken!) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het recept aangepast had en hem een tikkeltje te lang in de oven liet staan. (oventijd is nu aangepast!)

Chocoladecake met rozijnen en walnoten



225 gram volkorenmeel
1 th bakpoeder
200 gram rijststroop
5 el agavesiroop
80 gram cacaopoeder
1 grote geprakte banaan
150 ml zonnebloemolie
100 ml water
100 gram pure chocolade in kleine blokjes
50 gram walnoten in stukjes
100 gram rozijnen

Roer eerst alle vloeibare bestanddelen door elkaar en in een andere kom de vaste. Roer daarna alles door elkaar. Vet een bakvorm in met wat boter/olie en bestuif met wat bloem. Stort het beslag in de cakevorm. Bak in een voorverwarmde oven van 175 graden gedurende 40 minuten. Prik erin met een satéprikker om te kijken of hij gaar is. Als hij nog nat is nog even terug in de oven.

(NB ik denk dat als je er meer olie in doet de cake smeuïger zal worden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten